tisdag 29 december 2015

2 veckor

Skriver som vanligt var tog denna veckan vägen?
Nu ska jag berätta 2 hemlisar för er ;)
Vet ni vad jag gör på kvällen innan jag kryper i säng?
Fidelie ligger ju oftast och diar då så jag tar mitt täcke 
och bäddar ner mig i valplådan så ligger vi där och bara myser allihop.
Trång men finns det hjärterum.....
Grej nummer 2 : Igår natt var första natten jag sov med alla lampor släckta.
Vet jag väl är lite hönsmamma men vill kunna se lådan när jag vaknar och tittar
till dem. Största "problemet" är väl att de sista nätterna har jag sovit som
en stock så det har ju inte tittats till så mycket. Men sover ca1 m från lådan 
och är lättväckt om det skulle vara något.
Idag har alla fått sina klor klippta. Klor växer som ogräs på små valpar.
Sen var det dags för veckor fotografering.
Alla har öppnat ögonen och jag ville så gärna få med det på bild.
Idag var det Uffe som fick hjälpa till men även han börjar få vanan inne.


Vikt 646 g
vikt 835 g

vikt 907 g

Jag flörtar lite och blinkar bara med ett öga.

803 g


709 g

791 g

799g
Anna har för dagen lila band i stället men allt klär en skönhet.


Vissa av valparna tyckte det här med att bli fotade var otroligt tröttsamt






3 kommentarer:

  1. Underbara! Gissa vilken som är min favorit ;-)? Börjar på Kurre och slutar på Knäck! En liten brun hane är, som du vet, min nästa dröm-cocker!

    SvaraRadera