söndag 7 februari 2016

Ketchup effekten

Ingenting händer sen händer massor.
Hoppas ni orkar med hela inlägget för det blir bilder i 
MASSOR!

Vet ni vad?
Vi har världens bästa farmor.
Hon hade med sig lördagsgodis till oss.
Duktiga valpar som vi är så tittade vi bara på påsen i flera dagar
innan det äntligen blev lördag!

Vi säger bara MUMS!

Det var grejor det.
Strimlade grisöron 
WOW alltså !

Klår nästan mjölkbilen men bara nästan.

Idag har vi vår hos oss.
Ja alltså vi vet ju inte vad vår är 

Men babymatte säger et så då är det väl så.

Ni kan tror man får spring i benen

Tur vi har bästa guiderna med oss.

De lär oss precis ALLT de kan.

Fast babymatte säger att det går minsann rätt snabbt
pratar något om höns och Mio och saknas,
Ja vi fattar ingenting,

Sen finns det en himla massa gott att smaka på.

Lukta på!

Jag Enja gillar granbarren

Men såklart kommer syrran och vill också smaka.
Aldrig får man ha något gott i fred. SUCK!

Vi har bara små hålor i vår trädgård ;)

Smulan hojtade på oss.
Kom ska ni få se!

Sådana här ska ni lära er att gräva när ni flyttar hem till era 
nya hussar och mattar
För ALLA hussar och mattar älskar att få hål i gräsmattan ;)

Jag Nosa hittar inte på sådant pojktrams .
Jag är förståndig som min mamma jag.

Alex är en skvallerbytta. 
Mamma Mamma vet du vad de gör?

De lär sig gräva flera hål.

Smulan påstår att man ska variera sig och ha minst ett par hål igång.

Mamma försöker tala om för oss att Smulan inte alls har rätt.

Man ska inte gräva hål !
tss morsan är tråkigt och GAMMAL.

När vi varit ute en lååååång stund så var det dags att komma in i värmen och få lite mat.
Vi tänkte att de skulle bli så skönt att sova middag .
Men det kunde vi känna oss blåsta på.
B-matte och husse de hade minsann smitt planer.
Först skulle de kolla hur mycket vi vägde.
Jag Enja är minst !


Jisses är väl inte mitt fel att jag är minst.

Är ni tvunga att dränka mig....nästan för det?

phuuuu var rätt skönt ändå.

Men sen jäklar blev det storm.

Herrejäklar vad de blåste.

Påstod att vi skull bli fina inför morgondagen.

Undrar vad som händer då?

Jag Pelle tyckte det här var mycket misstänksamt.
Och hon den där babymatte påstod att jag blivit en tjockis.
Tjockast av dem alla.

Tss tro inte du kan fjäska in dig.


 Alltså jag vet ju inte vad regn är?

Men har hört sägas att det är när vatten kommer uppifrån
är det detta som är regn då?

Nu var det faktisk rätt skönt att få komma upp till b-matte.

Men hon är en lurig jäkel.
Stoppade in nåt som inte smakade hallon i munnen.
Pratade nåt om mask och sånt.
Har väl aldrig haft en mask i hela mitt liv heller.

Men hon blev förlåten......igen.

Alltså ahhhh vad skönt detta var.
Bara ligga på b-mattes arm och njuta .
Det är livet det.

Alltså jag är en Stalledräng och inget annat.
Vad ska jag vägas för?

Usch och tvi!
Var det tacken för att jag stod fint på vågen.

Nu tänker minsann jag inte vara snäll mer.

Pilutta er allihop!

Hör de något om hal som en ål och 
sprattelfisk.
Fisk !?!?!?!
Jag är ingen fisk jag är en HUND!

Hade jag varit fisk hade jag bott i vattnet.
Vatten är till för att drickas inget annat.

Okej då lite handduksmassage är inte fel,

Men nordanvinden

den kan du behålla!!

Varför ska hon alltid ha rätt?

Det var ju faktiskt egentligen inte så dumt att bli snygg ja eller snyggare.

Men vad är det här?
Komma och väcka mig !
man pratar faktiskt INTE om en dams vikt

Tandkräm eller?

Om det var gott?
Mycket tveksamt.

Morsan och brosan Lucas de såg till att vi skött oss.

Ahh nu börjar vi snacka 

Så skönt!

Jag njuter och så kan man slicka vattendroppar från kanten.
De här gör jag gärna om!

Fick jag inte vara i längre =(

Men det var fler sköna saker som väntade,

B-matte vet definitivt vad en snygging som jag gillar.

Men.........varför fick inte jag stanna hos mamsen?

Alltså jag gapar så stort jag kan!

Stackars mig!

Jag är väl fin som jag är!

En kille ska dofta kille 

Men det är allt rätt gott att mysa ändå.

Mer tjejfasoner.

Kan inte förstå att det ska vara nödvändigt.

B-matte säger att jag blir så söt så.
SÖT!!!!!!!!!!!!


 Jag är väl man.........nästan .
Vad de ska hetsa upp sig,
Gör som jag ta livet med ro.


 Jag orkar faktiskt inte stå !

Men b-matte!!!!!!!!
Skulle det vara absolut nödvändigt?

Tvi tvi tvi.
Men resa mig det orkar jag inte.

Jaha det är det här som kallas duscha.

Men hjälp jag bli BLÖT.

Men snälla det räcker nu.

Nähä tydligen inte.

Menar ni att man ska vara glad över en sådan här behandling?

Vad är nu detta?

Hos b-matte är man alltid trygg
då kan man stå ut med det mesta.

Du och jag.

Riktigt stilig blir jag!

Jag Lovis är minsann inte rätt för några lejon.

Om jag nu ser riktigt söt ut slipper jag då det där 
som de andra inte gillar?

Dumma dig!!!

Se så ledsen jag blev.
Tur man snart slipper dig!!

Skoja bara!
Tycker om dig ändå.

Fast kanske jag tar tillbaka det.

B+husse.
Lägg kameran !

Kom och rädda mig istället!

HJÄLP!!!!
undras om det hörs till Staffanstorp?

Men b-matte jag tycker faktiskt om dig ändå !


Jag är ju faktiskt tjej

och tjejer vill bli fina.

Bra man kan spegla sig så att benan hamnar rätt.


Summan av det hela.
Ett gäng trötta nöjda valpar som nu luktar riktigt gott!
Imorgon bär det av till bästa veterinären!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar