måndag 8 februari 2016

Hos veterinären

Idag var den stora dagen inne! 
Vi skulle få åka bilen länge.
Till någon som skulle säga att vi alldeles friska och pigga.
B-matte brukar skämta..ja hon tror hon är rolig ibland
att vi ska få en OK stämpel i rumpan =)
Alltså b-mattarna tog oss till det absolut bästa stället.
Alla gillade oss massor.
Titta vilka söta assistenter där finns!



Men de var allt bra taskiga som trodde vi ville vara i denna lilla hagen.

FRIHET!!!
skallade vi i kör 
och frihet fick vi !
Sen skulle vi upp på svarta bordet.
Där fanns det minsann godsaker.


Ja det var så gott att jag Pelle inte ens märkte att
jag fick både spruta och chip.

Men lite lurad känner jag mig.
Man ska berätta saker innan inte efter.

Men när jag satt där och surade lite då hände det grejor.
Typ nästan hela personalstyrkan kom för att kela valpar.
Och kel det gillar jag!

Veterinär Åsmund han ville kolla ett och annat också.
Sträck fram ett finger så ska jag allt visa att jag har tänder hehe.
 Här sitter jag och ser söt ut.


Men vad ligger här?

Hände det något ?
ja godiset var gott iallafall.

Dumbo det är jag inte , det vet jag och fina öron har jag det vet jag också.
Äntligen min tur!
Jag har hört rykten om GODIS!


Vad händer NU!!!

Äsch spela roll 
här finns ju GODIS!

Skyll dig själv men jag hann faktiskt inte borsta tänderna.
Vad gör du NU?
Åsmund håller nog på att lära sig räkna för jag hörde 1 och 2


Men vad sjutton


Har Lucas ätit upp allt godis för mig.

Alltså så synd om mig.

Men vet ni vad ?
Det kom mera godis bara till mig Lovis!
Märkte inte ens att det hände något annat under tiden.

Sen fick jag starka lampan i mina ögon.
Rätt taskigt om jag får säga det själv.
Fast hjärtat klappar allt lite extra för bästa veterinären.


Om jag ligget här tyst som en mus så glömmer de nog mig eller 

INTE.
Samma behandling för alla tydligen.
SUCK

Men jag lovar jag har tänder !

Jag anar att något ska hända.

Men vad i hela friden GÖR DU!!!!
Sticker mig i nacken!!!!
Det hade du inte bett om lov att göra.

 Nosa <3 Åsmund.
Han tyckte synd om mig så jag fick minsann en rejäl puss till tröst.
Blev ni avis nu ?
Han ville kolla om mitt hjärta klappade för honom.
Alltid sa jag.


 Babymatte Gunilla passade på att mysa med oss.


Tur de sparat något åt mig!!
Bara för att jag är en stalledräng och van att hamna sist blir jag allt lite 
orolig att gå miste om det goda,

Men detta kunde jag varit utan.
Gjorde ju ONT!!
Är väl ingen nåldyna heller.

Tycker faktiskt Åsmund kan skaffa sig en egen
kulram.
Hur mycket han än räknar blir det bara två.


Alla valparna tog den här utflykten med ro.
Somnade när bilen startade sen hördes de inte av förrän vi väckte dem
när vi kom fram.
Veterinären gav kullen betyget MYCKET BRA!!
Våra namn hade de gillat mycket.
De är ju ändå rätt vana vid olika stamtavle namn 
men dessa tyckte de var finurliga och roliga och hade lästs upp högt 
när papperna printats ut.
Lite kul tycker vi!

Imorgon är det dagen som kommit alldeles för fort......




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar